ďakujeme Vám, že vytrvávate a zintenzívňujete snahu mobilizovať voličov v zahraničí, aby sa do 9. augusta prihlásili k voľbe poštou.
Zo skúsenosti z minulých volieb očakávame, že teraz je čas, kedy budú počty žiadostí rýchlo stúpať. Môžete to zásadne ovplyvniť. O voľbu poštou požiadalo k dnešnému ránu viac ako 35 000 voličov zo zahraničia! Náš cieľ je 100 000 hlasov!
Prečo NEvolíme zo zahraničia?
Z nášho sledovania chovania oslovených potenciálnych voličov usudzujeme:
informovanosť o možnosti voliť je vysoká (20% návštev webu volby.srdcomdoma.sk je priamym zadaním adresy v prehliadači), mnohí návštevníci sa začínajú vracať na stránku po mesiaci, aby konečne podali žiadosť
časť potenciálnych voličov nevidí dôvody, prečo by mali voliť
Toto je zásadná vec, ktorú je potrebné riešiť v našich kampaniach posledné dni - teda už nevysvetľovať podrobne kde kliknúť a aké údaje zadávať ale sústrediť sa na dôvody. Sociológovia by mohli skôr odpovedať na otázku - čo presvedčí nevoličov v zahraničí k aktivite. Za nás nám dávajú zmysel a fungujú:
pozvánky od rodiny a blízkych
pozvánky od osobností, ktoré hovoria o tom, prečo voliť
apelovať na to, že zlepšia životné podmienky svojim blízkym na Slovensku
vysoká účasť zo zahraničia má veľký význam na to, ako politici pristupujú ku kampani. Dnes sa snažia v kampani ukazovať svoju ľudskú tvár s traktormi, raňajkami, senom. Pri vysokej účasti vzdelaných ľudí, ktorí volia racionálne sa dá očakávať, že sa rozhodnú skôr podľa politikmi navrhovaných riešení. Absencia racionálnych návrhov zo strany politikov by ich mala diskvalifikovať v očiach týchto voličov. To by z dlhodobého pohľadu mohlo a malo viesť k zmene politickej komuikácie aj výberu kandidátov (radšej odborník, ako komediant). Chápeme, že sa to môže ťažko komunikovať.
aj mnohí voliči v zahraničí žiadajú pomoc pri rozhodovaní. Niektorí chcú rovno radu, ale podstatnejšie je poskytnúť podklady pre rozhodovanie. Volebné infografiky, "kalkulačky", pomôcky. Žiaľ na toto sme nemali kapacitu a je veľká škoda, že nie su k dispozícii už teraz, keď mnohí zahraniční posielajú svoje hlasy na Slovensko. Je potrebné komunikovať, že rozhodnutie "koho voliť" si môžu odložiť, ale teraz je podstatné, že musia do 9.8. požiadať o voľbu poštou.
Ako uvádza sociológ Michal Vašečka v podcaste, alebo Igor Slobodník veľvyslanec SR vo Francúzsku v článku, občania v zahraničí môžu prinášať Slovensku cennú inšpiráciu. Ak sa volieb zúčastní veľké množstvo voličov zo zahraničia, populizmus a xenofóbia v politickej kampani budú znamenať neúspech. Úspech vo voľbách začnú mať politici prinášajúci racionálne riešenia. Pomôžme ovplyvniť politickú reprezentáciu v SR a budeme hrdí na krajinu odkiaľ pochádzame. Pre nás, pre našich blízkych - ktorí tam ostali.
Pokrývanie témy zo strany médií:
slovenské médiá - Veľmi si vážime, že v týchto voľbách mnohé médiá pokrývajú tému volieb zo zahraničia. Mnohé zdroje - články a podcasty je možné zdieľať. Zásah zahraničných je obmedzený, ak sa nezdieľajú na sociálnych sieťach.
české médiá - Články o voľbe poštou sa objavujú sporadicky aj v ČR, Výzvu k účasti na voľbách zverejnil na Twitteri aj Vít Rakušan - minister vnútra ČR.
Nami používané komunikačné kanály
Zo sociálnych sietí nám najlepšie vychádza Facebook, ale teraz veľmi posilňujúci Instagram. Používame aj Youtube, Twitter a LinkedIn.
Z online reklamy však kvôli obmedzeniu Facebooku vychádza s oslovením zahraničných voličov najlepšie Google Ads - bannerová reklama a videá na Youtube. Prestredníctvom Google Ads inzerujeme aj na portáloch Aktuality, Pravda, SME, cas.sk, TA3, TVJOJ...
Newsletter - občanov v zahraničí informujeme aj zasielaním newsletterov na približne 20.000 e-mail adries.
Prosím napíšte nám, akú formu ste zvolili vy. Radi ju uvedieme vo vyhodnotení kampane spolu so zmienkou vašej organizácie.
Kampaň podporujú:
O kampani Srdcom doma verejne informovali a k voľbe poštou už vyzvali voličov v zahraničí:
prezidentka SR Zuzana Čaputová
speváčka Jana Kirschner
herečka Táňa Pauhofová
influencer Sajfa - Matej Cifra
influencerka Veronika Ostrihoňová
spevák a textár ADNOXS - Adam Pavlovčin
hudobník a textár Isama Zing - Jonatán Pastirčák
herec Robo Jakab
herečka Anna Rakovská
filmová režisérka Tereza Nvotová
speváčka Katarzia - Katarína Kubošiová
a občania z celého sveta, ktorí točia videá odkiaľ volia
Niekoľko príkladov podpory nájdete na našom Youtube kanále a sociálnych sieťach, kde môžete zviditeľniť kampaň a podporiť ju zdieľaním:
https://www.youtube.com/@srdcomdoma
https://www.facebook.com/srdcomdoma
https://www.instagram.com/srdcomdoma/
https://twitter.com/srdcomdoma
https://www.linkedin.com/company/srdcomdoma
Financovanie kampane:
Doteraz finančne podporili kampaň
Takmer 100 občanov prostredníctvom Donio.sk, Darujme.sk, alebo transparent. účet nám poslalo 3000 € na online reklamu.
Nadácia Pontis prispela 1000 € online reklamu
Nadácia Slovenskej sporiteľne prispela 3100 € na ďalšie výdavky spojené s kampaňou.